ساعات پاسخگویی : شنبه تا پنج شنبه - ساعت 9 صبح تا 19بعد از ظهر
02122851543
02122851544
02144444232
02188518860
09981234541
تهران ، سید خندان ، خیابان خواجه عبدالله انصاری ، برج آسمان ، طبقه 5 ، واحد 5b
مشاوره مالی میتواند تاثیر بسیار زیادی برای موفقیت افراد سرمایه گذار داشته باشد تا راه مناسب برای سرمایهگذاری در زمینههای گوناگون در اختیار افراد قرار گیرد. اگر شما نیز یک فرد سرمایهگذار هستید و میخواهید به یک موفقیت بی نظیر برسید باید با افراد متخصص در این زمینه مشورت کرده و مشاوره کمک بسیار زیادی به شما خواهد کرد. شما ابتدا نیازها و اهدافتان را با مشاوران مالی در میان گذاشته و سپس این افراد متناسب با نیاز شما کسب و کارهای گوناگون را به شما معرفی و شما را به هدف خود خواهند رساند. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره مشاوره مالی با ما همراه شوید.
مشاوره مالی توسط افرادی انجام میشود که آموزشهای لازم را در این زمینه دیده باشند و بتوانند آسیبهای کسبوکار شما را برطرف نمایند. یک مشاور مالی فرد دلسوزی است که میتواند در مراحل مختلف در کنار شما قرار گیرد و راهنماییهای لازم را بر پایه دانش و تجربه در اختیار شما قرار دهد. شناخت بازارهای مالی و تجارت از ویژگیهای مهم یک مشاوره مالی میباشد. اگر بدون توجه به یک مشاور مالی بخواهید مقداری از سرمایه و منابع خود را در یک کسب و کار خرج کنید ممکن است مقدار زیادی از پول خود را از دست بدهید. افراد زیادی هستند که با مشاوره های مناسب توانستهاند به اهداف خود رسیده و راههای پر پیچ و خم را با روشهای عالی عبور دهند.
شما به دلایل مختلف به یک مشاور مالی نیاز دارید. گاهی برای شخص خودتان نیاز به مشاوره داشته و گاهی برای شرکت و کسب وکار و سازمان خود باید از مشاوران مالی بهرهمند شوید. اگر بخواهید یک ملک و یا منزل را خریداری کرده و به عنوان سرمایهگذاری آن را نگه دارید باید از مشاور مالی کمک بگیرید تا آینده و موقعیت ملک را به طور کامل بررسی کرده و اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهد. اگر قصد تحصیل در یک دانشگاه را برای آینده کاری خود داشته باشید میتوانید از مشاورههای مالی برای برنامه ریزیهای مالی خود کمک بگیرید. یک مشاور وظایف مختلفی در این زمینه دارد که باید به شما راهنماییهای لازم را بدهد. برای انتخاب کسبوکار هم مشاوره مالی اهمیت بسیار زیادی دارد. این شخص به شما میگوید که باید چه مقدار پولی برای آینده خود پس انداز کرده و برای شروع کار خود به چه مقدار سرمایه نیاز دارید.
اینکه از چه بیمهای استفاده کنید و یا حتی چه نوع حساب بانکی را برای خود باز نمایید نیز از دیگر وظایف یک مشاور مالی است. اگر بخواهید در زمینه پس انداز و سرمایهگذاری از مشاوره مالی استفاده نمایید این افراد شما را در زمینههای مالی و سرمایهگذاری کمک میکند. مشاوره مانند خدمات مالی و حسابداری اهمیت زیادی در کسبوکارهایی دارد که هزینههای زیادی برای آنها صرف میشود.
در دنیای امروزی، گسترش فعالیتهای اقتصادی و مالی در هر کشور و در صحنه بینالمللی، تقاضاهای مختلفی را در بازار کار و سرمایه ایجاد کرده است و رسیدگی دقیق به آن بر عهده سرمایه داران، شرکتها و افراد فعال در این حوزه است. در گذشته هر سازمان دولتی یا شرکت خصوصی بخشی به نام واحد حسابداری داشت و بسته به وسعت و میزان کار، افرادی را به عنوان متخصص مالی و حسابدار در این واحد استخدام می کردند. اما امروزه با تغییرات زیادی که در نوع فعالیت و شکل کار شرکت ها و موسسات مختلف به وجود آمده است، برای افزایش بهره وری و نظارت دقیق تر بر فعالیت های مالی، معمولا این کار برون سپاری می شود. کم کم تغییر نیازها در طول زمان، منجر به ایجاد مجموعه هایی به نام شرکت های حسابداری شده است که بر اساس دانش، تجربه و مهارت خود می توانند کلیه امور مربوط به امور حسابرسی، مالی و مالیاتی را به صورت اختصاصی انجام دهند. این برون سپاری و محول کردن فعالیت های مالی یک سازمان به یک شرکت حسابداری حرفه ای یک روش بسیار دقیق می باشد؛ همینطورایجاد ارتباط با افراد متخصص در این زمینه، اطمینان لازم را از یک کار کامل و بی نقص برای کارفرمایان فراهم می کند.
حسابداری طیف وسیعی از خدماتی است که در مدیریت امور مالی شرکت ها انجام می شود. در واقع کلیه خدمات مالی در شرکت ها شامل خدمات حسابداری بوده و ارتباط مستقیمی با آنها دارد. برخی از شرکت ها به استخدام نیروهای حسابدار در امور مالی خود میپردازند و برخی دیگر سعی میکنند با واگذاری امور مالی خود به دست متخصصان این حوزه از خدمات حسابداری بهتری بهره ببرند. لازم به ذکر است که خدمات حسابداری مربوط به خدمات مالی و سرمایه تجاری می باشد و این مباحث کاملا به هم مرتبط هستند. حسابدار با تجزیه و تحلیل و مدیریت سرمایه در گردش، منابع مالی شرکت را در حوزه های کاربردی مدیر آن کسب و کار جمع آوری کرده و آن را کاملا تحت کنترل نگه می دارد. این فعالیت حسابدار بسیار ارزشمند است و مزایای زیادی برای کسب و کار به همراه خواهد داشت. برخی از شرکت ها ترجیح می دهند یک حسابدار حرفه ای درون سازمانی استخدام کنند، اما به دلایلی که به آن اشاره خواهیم کرد، عقد قرارداد با شرکت های حسابداری مزایای متعددی برای کسب و کارها دارد. مجموعه سماسوشیانت آریا علاوه بر انجام خدمات حسابداری به آموزش مفاهیم حسابداری ویژه حسابداران پرداخته که در این خصوص میتوانید به صفحه دوره آموزش حسابداری مراجعه کرده و در دوره های مختلف آن ثبت نام نمایید.
انجام خدمات حسابداری از راه دور توسط حسابداران حرفه ای در پیشرفت و کسب سود شرکت ها به مدیران کمک میکند. این خدمات به وسیله حسابداران، مدیران اقتصادی، مدیران مالی و مدیران مالیاتی انجام می شود و به صاحبان کسب و کارها کمک می کند که با صرف هزینه کمتر و سود بیشتر امور مالی و حسابداری خود را به راحتی انجام دهند. مدیران شرکتها برای استخدام حسابدار در شرکت متحمل هزینه هایی چون حقوق، بیمه، عیدی و سنوات، حق اولاد و غیره میشوند؛ اما با استخدام حسابدار دورکار و انجام امور حسابداری از راه دور می توانند امور مالی و حسابداری خود را به راحتی به یک یا چند حسابدار بسپارند. این کار هم از نظر مالی هم از نظر زمانی به نفع مدیران خواهد بود. ثبت اسناد و دفاتر حسابداری، تهیه و تنظیم صورت های مالی، مغایرت گیری، تهیه و تنظیم اظهارنامه مالیاتی، ثبت اسناد و حساب های دریافتنی و پرداختنی، اصلاح حساب ها و انبارگردانی و غیره از جمله خدماتی است که حسابداران از راه دور می توانند ارائه دهند. برای انجام امور حسابداری خود از راه دور می توانید با مجموعه سما حساب ارتباط برقرار نموده و امور حسابداری خود را با خیالی آسوده به تیم مجرب و حرفه ای این مجموعه بسپارید در این مجموعه تیمی متخصص از حسابداران و مدیران مالی و مشاوران مالی و مالیاتی امور حسابداری شما را به آسانی و با هزینه ای مقرون به صرفه انجام می دهند.
از گذشته تا به امروز داد و ستد دچار تغییر و تحولات بسیاری شده است. شرکت های بازرگانی نیز بر اساس قوانین کشورها تفاوتهایی دارند، اما همه آنها در کلیت و اهداف به یک شکل عمل میکنند. هر چه شرکتهای بازرگانی کلانتر و گستردهتر باشند، طبعا افراد بیشتری از آن کسب و کار سود خواهند برد. اما چگونه یک تجارت میتواند دارای سودهای کلان شود؟ آیا تنها سرمایه لازمه شروع یک کار تجاری است؟ در ادامه با ما همراه باشید تا با تعریف شرکتهای بازرگانی، نوع فعالیت و نحوه احداث آنها آشنا شوید.
شرکت های بازرگانی یا شرکتهای تجاری درواقع واحدهایی هستند که در حوزه خرید و فروش کالا یا خدمات به منظور کسب سود و درآمد فعالیت میکنند. شرکت های بازرگانی میتوانند در قالب یکی از انواع شرکتها در قانون تجارت فعالیت خود را شروع کنند.
حیطه فعالیت شرکت های بازرگانی از یک منطقه تا سایر کشورها قابل گسترش هست. برای مثال شرکت های بازرگانی بین المللی تجارت خود را میان چند کشور انجام میدهند. صاحبان شرکتهای بین المللی ممکن است حتی از چند ملیت مختلف تشکیل شوند. فعالیت این شرکتها شامل خدمات، کالا، پشتیبانی و سایر حوزههای صنعتی را شامل میشود. لازمه تجارت میان کشورها ثبت شرکتهای بازرگانی صادرات و واردات هست. این شرکتها علاوه بر رعایت قوانین کشور مبدا و مقصد لازم به رعایت قوانین تجارت بین الملل هستند. در صورت بروز مشکل در این تجارتها سازمانهای تجارت جهانی حکم خواهد داد.
بر اساس نوع فعالیتی که شرکتهای بازرگانی میکنند به دو نوع خدماتی و تجاری تقسیم میشوند. شرکتهای تجاری با خرید و فروش کالا شناخته میشوند. از دیگر ویژگیهای این شرکتها عبارت است از: از خریداران بابت فروش کالا درآمد کسب میکنند سرمایههای خود را با نگهداری کالا در انبار یا پخش در بازار مدیریت میکنند به تجارت طیف وسیعی از کالاها میپردازند سود این شرکتها از خرید و فروش است اما شرکتهای خدماتی بر خلاف شرکتهای تجاری هیچ نوع کالایی برای فروش ندارند. بلکه با استفاده از ابزارها، منابع و پشتیبانی به مراجعین، درآمد کسب میکنند. همچنین کسانی که مشغول به فعالیت در حوزه بازرگانی هستند، به دو صورت خرده فروش و عمده فروش تجارت میکنند. برخی از تجار به صورت توام سیاست عمده فروشی و خرده فروشی را در پیش میگیرند.
معمولا شرکت های بازرگانی که امروزه به ثبت رسیدهاند، کار خود را قبل از آن که به صورت رسمی در دفاتر ثبت کنند شروع کردهاند. با توجه به نوع و حرفه فعالیت، کار بازرگانی اشکال مختلفی به خود میگیرد. اما به طور کلی شرکتهای بازرگانی با اطلاع و شناخت بازار (میزان تقاضا، توان خریدار، نوع تقاضا و…) سرمایه خود را به گردش در آورده و از سودی که به دست میآورند به گسترش کسب و کار خود میپردازند. پیش تر تجار با مسافرت به نقاط مختلف دنیا تجارت میکردند. اما امروزه با استفاده از راههای مختلف ارتباطی شرکتها قادرند حتی خدمات خود را به مشتریانشان در سایر کشورها عرضه کنند. برای مثال کشور هند یکی از بزرگترین صادرکنندگان خدمات در حوزه آی تی میباشد. شما هم میتوانید با کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تکنولوژیهای مدرن و یا راههای ارتباطی سودهای بزرگتری به دست بیاورید. استفاده از تجارب و مشورت با افراد آگاه در این زمینه به شما ایدههای باور نکردنی میدهد.
برای شروع به کار و ثبت شرکت بازرگانی باید پیش از هر چیز مشخص کنید که چه نوع شرکتی میخواهید به ثبت برسانید. بعد از آن که نوع شرکت و اعضای شرکت را مشخص کردید، باید از طریق سامانه ثبت شرکت ها به صورت اینترنتی اقدام کنید. در این میان شرکتهای مختلفی هستند که میتوانند مراحل ثبت را برای شما آسان کرده و بدون هیچ سختی کار خود را جلو ببرید. مرکز خدمات مشاوره کسب و کار کاردوک علاوه بر ارائه خدمات ثبت شرکتها شما را در مراحل مختلف کسب و کارتان راهنمایی میکنند.
دفاتر قانونی حسابداری مهمترین ابزار کار یک حسابدار هستند. شاید حتی بتوانیم ادعا کنیم دفاتر حسابداری اولین مواردی هستند که هرکس باید در علم حسابداری با آن ها آشنا شود و علت آن هم این است که یک حسابدار باید به صورت روزمره اسناد و اطلاعات حسابداری را در این دفاتر قانونی ثبت کند. در ادامه این مقاله با دفاتر قانونی (رسمی) و دفاتر غیر رسمی آشنا می شوید، ویژگی ها و کاربردهای هر یک را می شناسید و در مورد اهمیت تنظیم و نگارش این دفاتر می خوانید. در ادامه هم به نکاتی در مورد تنظیم و نگهداری دفاتر قانونی می پردازیم.
دفاتر قانونی محل ثبت کلیه رویدادهای مالی بعد از ثبت در اسناد حسابداری هستند. در واقع رویدادهای مالی بعد از اینکه در اسناد حسابداری ثبت شدند و به تایید مدیریت رسیدند در دفاتر حسابداری که توسط قانون تعیین شده است ثبت و نگهداری می شوند. به این دفاتر که توسط قانون مورد تایید است در اصطلاح دفاتر حسابداری یا دفاتر قانونی حسابداری می گویند.
دفتر روزنامه دفتری است که تمام عملیات ها و معاملات مالی واحد اقتصادی باید در آن ثبت شود. این وقایع باید به ترتیب تاریخ در دفتر روزنامه ثبت شوند. دفتر روزنامه متشکل از چند ستون است. در این ستون ها شماره سند حسابداری، تاریخ، شرح رویداد، مبلغ بدهکار و یا مبلغ بستانکار رویدادهای مالی ثبت می شوند. در ستون شرح باید نام حسابی که بدهکار یا بستانکار می شود و خلاصه ای از رویداد مالی مورد نظر نوشته شود. کلیه اسناد حسابداری باید به ترتیب تاریخ وقوع در دفتر روزنامه وارد شوند. دفتر روزنامه از مواردی است که شرکت ها برای تهیه صورت های مالی در سال مالیاتی از آن استفاده می کنند. معمولا در مجموعه های بزرگ که حجم رویدادهای مالی خیلی زیاد است حتی ممکن است برای هر نوع خاص از معامله مالی دفتری روزنامه به خصوص در نظر گرفته شود. البته وجود این دفاتر به این معنی نیست که به دفتر روزنامه کلی نیازی نیست. در این موارد دفاتر روزنامه ای که برای یک نوع خاص از رویدادهای مالی در نظر گرفته می شوند با نام «دفتر روزنامه اختصاصی» و دفتر روزنامه ای که تمامی رویدادهای مالی و معاملات در آن ثبت می شود با نام «دفتر روزنامه عمومی» شناخته می شود.
تحریر دفاتر قانونی حسابداری توسط حسابدار مجموعه انجام میشود و با وجود اینکه پیچیدگیهای زیادی ندارد اما به دلیل حساسیت بالای این کار، باید با دقت بالایی انجام شود. مهمترین نکتهای که برای تحریر دفاتر حسابداری باید رعایت کنید این است که طبق آییننامه اجرایی ماده 95 قانون مالیاتهای مستقیم شما حداکثر 15 رو فرصت دارید تا یک رویداد حسابداری را ثبت کنید. در صورتی که رویداد بااهمیتی پس از 15 روز ثبت شود باعث بیاعتبار شدن دفتر قانونی خواهد شود. در ادامه مهمترین نکات مربوط به تحریر دفاتر روزنامه و کل را با شما در میان میگذاریم:
یک از تخصص هایی که در این شرکت بر روی آن تمرکز ویژه ای داریم خدمات حسابرسی است ؛ این شرکت با تلاش های جناب آقای دکتر مصطفی عبدی با تجربه های بسیار بالای ایشان توانسته اند که خدمات قابل توجهی را ارئه کنند ؛ همچنین دکتر عبدی در حسابرسی نیز عضو دادگستری کل هستند و ایشان در کنار کار های دیگر به خوبی توانسته اند که رضایت همه مشتریان خود را جلب خود کنند .
افزایش خدمات مالی و اقتصادی و همچنین فراوانی گزینههای مختلف برای انتقال پول و دارایی، سبب شده تا بسیاری از افراد در مواجه شدن با مسائل نوین اقتصادی، با مشکلات مختلفی همراه بوده و در برخی از وارد، دچار سردرگمی شوند. بسیاری از افراد نیازمند این هستند که مسائل مالی خود را به شکل نوینی مدیریت کرده و مسائل مربوط به محیط کاری خود را، با دقت بیشتری حل کنند. یکی از راههایی که میتوان از طریق آن برای داشتن یک سیستم مدیریتی درست اقدام نمود، استفاده از خدمات حسابرسی خواهد بود. خدمات حسابرسی میتوانند به ما در زمینه مسائل مختلف مالی و اقتصادی کمک کرده و انجام محاسبات مربوط به آن را آسان سازند. اگر برای شما نیز این سوال پیش آمده که اصول حسابرسی چیست و چگونه میتواند به ما کمک کند، به شما پیشنهاد میکنیم تا ادامه این مطلب را با دقت مطالعه کرده و آن را از دست ندهید. هدف ما در این مقاله بررسی چیستی خدمات مختلف حسابرسی بوده و پس از آن، میخواهیم تا به کمک یکدیگر مزایای این خدمات را مطالعه کنیم
به تمامی فعالیتها و فرآیندهایی که در زمینه مدیریت سرمایه کسب و کار باشد، خدمات حسابرسی گفته میشود؛ با این تفاوت که این خدمات، با محاسبات و نظارت بسیار دقیق انجام شده و در بررسی آن، به تمامی نکات و مسائل دقت میشود. در حسابرسی، تمامی مبالغ ورودی و خروجی باید ثبت شده و بررسی شوند و هرگونه فعالیتی در شرکت یا موسسه، باید توسط فرد حسابرس یا کارکنان، در لیست فعالیتها نوشته شود. به زبان دیگر، میتوان حسابرسی را مجموعهای از فعالیتها دانست که به سبب آنها، تمامی امور و رفتارهای خروجی و ورودی به یک شرکت، سازمان یا موسسه ضبط میشود. سپس با استفاده از این اطلاعات، بررسیهای مالی و نهایی یک سیستم با دقت بیشتری صورت پذیرفته و سعی میکنیم تا بدین طریق، دقیقترین برآورد مالی را برای شرکت خود به ارمغان آوریم.
همانطور که در بخش قبلی به این موضوع اشاره کردیم، خدمات حسابرسی مجموعه بزرگی از فعالیتهای مختلف را شامل میشود. هر کدام از این فعالیتها باید به شیوه درستی اجرا شده و در مراحل اجرایی آنها، به تمامی موارد دقت شود. در ادامه به بررسی برخی از این گزینهها میپردازیم. تهیه گزارشات به صورت منظم بر اساس تاریخ ارائه گزارشات حسابرسی به شیوههای مختلف مانند حسابرسی ویژه، حسابرسی عمومی، حسابرسی مناقصات و غیره. محاسبه میزان دقیق حقوق و دستمز پرسنل ارائه گزارشات قانونی و انجام حسابرسیهای مختلف بر اساس آن مشاوره دادن به اعضای پروژه در زمینه حسابرسی مالی و بررسی ترازهای مختلف انجام حسابرسی مالیاتی و اعلام میزان مبلغ مشخص شده در انتهای هر دوره زمانی بهتر است به این نکته نیز دقت کنید که موارد اعلام شده، تنها برخی از وظایف شرکت خدمات دهنده بوده و مسائل بسیاری در این زمینه، وجود خواهند داشت. شما میتوانید با بهره بردن از این خدمات، خود به کشف تمامی نکات مثبت و منفی باقیمانده پرداخته و بدین شکل، نسبت به تمامی جزئیات این خدمات آگاهی لازم را کسب کنید.
اغلب افراد و بسیاری از مدیران شرکتها، بر این عقیده هستند که نیازی به دریافت خدمات حسابرسی نخواهد بود و امورات شرکت، میتواند صرفا با کمک کارمندان و عوامل، به انجام برسد. در بسیاری از موارد نیز این حرف صحیح بوده و برای پیشبرد اهداف شرکت، نیازی به خدمات یک فرد یا موسسه نخواهیم داشت. حال شرایطی را در نظر بگیرید که شرکت شما مدتها فعالیت خود را بدون بررسی دقیق و ریز جزئیات مبالغ ادامه داده و توجهی به این نکات، نداشته است. از سوی دیگر، زمانی که مسائل مالی شرکت افزایش پیدا میکنند؛ مدیریت کردن آنها سخت بوده و نیازمند دانش و تجربه بسیار بالایی خواهد بود. در چنین مواقعی بهترین و تنها راه برای شما، این است که از خدمات حسابرسی بهرهمند شده و سعی کنید تا بدین شکل، شرکت خود را دوباره به وضعیت ثبات بازگردانید. در شرکتهایی که امور حسابرسی به صورت پیوسته انجام میشوند، احتمال وقوع هرگونه کلاهبرداری یا اختلاس تا نزدیک صفر کاهش پیدا خواهد کرد و افراد سودجو از هیچ طریقی نمیتوانند پولها و منابع مالی شرکت را جا به جا کرده یا از محدوده آن، خارج نمایند.
حسابرسی میتواند به گونهها و اشکال مختلفی شکل گرفته و انجام شود. برای انجام این امور، ابتدا باید زمینه فعالیت خود را مشخص کنید. هر شرکتی بنا بر نیازها و توانمندیهای خود، به بخش خاصی از حسابرسی نیاز خواهد داشت و افراد مختلف میتوانند به این شرکتها در زمینههای مشخص شده، کمک رسانی کنند. در ادامه برخی از انواع حسابرسی را به صورت لیست مهیا کرده و آنها را به شما معرفی میکنیم. حسابرسی داخلی حسابرسی قانونی حسابرسی صورتهای مالی حسابرسی رعایتی حسابرسی عملیاتی و غیره.
پس از آن که نکات مثبت و منفی خدمات حسابرسی را بررسی کرده و درباره دریافت این خدمات، به جمع بندی نهایی رسیدیم، زمان آن فرا میرسد تا با چالش جدیدی روبرو شویم. انتخاب شرکت مناسب برای دریافت خدمات حسابرسی، امری سخت و زمانبر خواهد بود. شما باید شرکتی را برای این امور انتخاب کنید که بتواند به بهترین شکل ممکن به این امور رسیدگی کرده و هیچگونه اشتباهی را در فرآیند کاری، مرتکب نشود. شرکت پیشگامان حساب یکی از شرکتهای با سابقه و موفق در زمینه ارائه انواع خدمات محسوب میشود و شما میتوانید برای دریافت خدمات حسابرسی مختلف، به این شرکت مراجعه کنید. بررسیها نشان داده که درصد بسیار بالایی از مراجعین و مشتریان، نسبت به خدمات این شرکت رضایت کامل داشته و موفق شدند تا پس از درخواست کمک از این شرکت، وضعیت موسسه خود را از نظر مالی بهبود بخشند. شما نیز میتوانید با توجه به اطلاعات به دست آمده و ویژگیهای مختلف خدمات حسابداری و حسابرسی، برای دریافت خدمات به سایت این شرکت مراجعه کنید. دریافت خدمات از این شرکت به شما اطمینان خاطر خاصی را اهدا خواهد کرد و سبب میشود تا افراد بتوانند بدون نگرانیهای مربوط به مسائل مالی، به انجام وظایف خود پرداخته و شرکت شما را به سوی پیشرفت حرکت دهند.
مشاوره کسب و کار به معنی بهرهگیری از علم و تجربه متخصصان حوزه کسب و کار برای توسعه کسب و کار و یا بهبود عملکرد سازمان است. اگر شما هم صاحب کسب وکار هستید باید بدانید چگونه و به چه نحوی از مشاوره مدیریت بهره ببرید ، مشاوره و خدمات مشاوره از دو زاویه میتواند به مدیران سازمانها در جهت موفقیت کمک کند: یکی اینکه تخصص و علم بهروز در حوزه کسب و کار دارد و همچنین به واسطه کار با سازمانهای مختلف، تجربه اجرای علم را در شرایط مختلف کسب کرده است؛ دیگر اینکه به واسطه نگاه بیرونی، میتواند به مدیران کمک کند تا مشکلات، چالشها یا خواستههای خود را از نگاه دیگری بررسی کنند و در نتیجه تصمیمات بهتری بگیرند. و در این بین عموماً دو نوع از سازمانها به سراغ مشاورین کسب و کار میروند: شرکتهایی که موفق و راهبر بازار هستند و برای تداوم راهبری بازار و توسعه بیشتر خود از مشاوره حوزه کسب و کار استفاده میکنند؛ و نوع دیگر شرکتهایی که درگیر چالش یا مشکلاتی شدهاند و نیاز به مهندسی مجدد خود میبینند تا بتوانند خود را تبدیل به شرکت حرفهای و موفق کنند. مشاورین نجات نجات با رویکرد استراتژیک در کنار شما، کسب و کارتان را بصورت راهبردی بررسی میکند تا فرصتهای رشد و بهبود را شناسایی و بهترین راهکارها رابری شما طراحی نماید. بنابراین این حمایت در قالب مشاوره نجات عبارتند از: بهبود ساختار مدیریت و رهبری سازمان شما ایجاد تحولات مورد نیاز در سازمان، محصول و نیروی انسانی ایجاد مدل کسب و کار بهینه و business plan برای موفقیت حال و آینده ایجاد فرهنگ چابک، رقابتی و مثبت کوچینگ و قابلیتسازی تیم شما برای تقویت فروش و ارتباط با بازار ایجاد فرایندها و عملیات ناب در سازمان شما مشاورین نجات با هدایت منتور اســـتراتـژیک پروفسور سید صدرالدین نجاتی گیلانی این مسئولیت را به عهده میگیرند تا با یک مشاوره خوب، شما را در راه رسیدن به یک تحول و یا شروع یک کسب و کار جدید هدایت کنند.
با توسعه رشته آکادمیک مدیریت، مشاوره نیز رشد کرده است. یکی از اولین شرکتهای مشاوره شناخته شده در جهان شرکت Arthur D.Little در سال ۱۸۸۶ میلادی تاسیس شده است. شرکتهایی که بخصوص برای فرصتآفرینان و استراتژیستهای کشور ما شناختهشدهتر میباشد شامل شرکتهای مشاوره کسب و کار BCG، Mckinsey، Pricewaterhousecooper و Deloitte هستند. متخصصان مشاوره مدیریت شناخت زیادی نسبت به مدل BCG دارند. این مدل توسط شرکت مشاورین کسب و کار بوستن BCG تدوین شده است و در واحدهای مختلف یک سازمان میتوان از آن استفاده نمود. یکی از استفادههای عمده این مدل در شناسایی جایگاه محصولات یا خدمات یک شرکت در بازار میباشد. همچنین متخصصان مشاوره مدیریت نسبت به مدل ۷S گروهMcKinsey شناخت بالایی دارند. این مدل توسط شرکت Mckinsey تدوین شده است و در حوزه مباحث استراتژیک سازمان چه از نظر تحلیل و چه از نظر برنامهریزی، بسیار کاربرد دارد. یکی از دلایلی که باعث شده مشاوران مدیریت آشنایی بیشتری با شرکتهای ذکر شده داشته باشند پیشرو بودن این شرکتها و داشتن مدلهای اختصاصی و شناخته شده در سطح جهانی میباشد. تیم نجات نیز طی تجربه چندین ساله یک مجموعه مشاوره و آموزش در حوزه کسب و کار با سابقه بالا و در سطح بینالمللی است که تحت هدایت منتور استراتژیک آقای پروفسورسیدصدرالدین نجاتی گیلانی، ایجاد شده است که هم به شرکتهای کوچک و متوسط هم به شرکتهای کلان و بزرگ، خدمات تحول کسب و کار ارائه میدهد.
مشاوره کسب و کار هم برای صنایع تولیدی، هم خدماتی و هم بازرگانی مناسب است. شرکتهای تولیدی و صنعتی مانند لوله و اتصالات، فلزات، الکترونیک، مواد غذایی، دکوراسیون و آشپزخانه، لوازم خانگی، لوازم برقی، پلیمر و پلاستیک و دیگر صنایع فعال در سطح کشور برای طراحی انحصاری مدل کسب و کار خود، پیشبرد برنامهریزی و تحول استراتژیک در سطح شرکت، و نیز طراحی داشبورد سازمانی برای نظارت بر عملکرد شرکت از مشاوره کسب و کار بهره میبرند. سازمانهای خدماتی و بازرگانی مانند صنایع آزمایشگاهی، صادرات واردات، آموزشی، خدمات صنعتی و دیگر شرکتهای فعال در این صنایع نیز برای تحول استراتژیک در شرکت، طراحی ماهیت مدل کسب و کار و توانمندسازی نیروی انسانی خود از مشاوران مدیریت استفاده میکنند. معمولاً اشخاصی که به منظور استفاده از خدمات مشاوران به آنان رجوع میکنند مدیران و صنعتگران هستند. در نتیجه میتوان گفت آنها نیاز به شخصی دارند که بتوانند به او اعتماد کنند تا اسرار کسب و کار خود را با او در میان بگذارند. مورد اعتماد واقع شدن اولین گام در شروع فرایند مشاوره از دیدگاه انسانی آن است.
بسیاری از فرصت آفرینانی که شجاعت و قصد راهاندازی کسب و کار دارند در زمینه فنی متخصص هستند، اما تحقیقات نشان میدهد که علت شکست بسیاری از این افراد بخاطر کمبود تخصص مدیریت و کسب و کار است که یأس و ناامیدی به دنبال میآورد. به همین جهت فرصت آفرینانی که از خدمات مشاوره کارآفرینی استفاده میکنند ریسک شکست در شروع کسب و کار را کاهش میداده و با تجربه یادگیری از شکست دیگران موفقیت خود را بالاتر میبرند. سازمانهایی که از مشاورین کسب وکار استفاده میکنند در زمان توسعه خود، فرهنگ و روشهای مدیریتی جدیدی را فرا میگیرند که باعث توسعه شخصی صاحب کسب و کار و مدیران سازمان نیز میشود. یادگیری مهارتهای جدید به مدیران کمک میکند برای آینده کسب و کار، اعضای خانواده خود را نیز قابلیتسازی کرده و جانشینپروری کنند. تحقیقات نشان داده فرصتآفرینانی که نسل بعدی خود را برای پیشبرد کسب و کار آماده نکردهاند در انتقال کسب و کار از یک نسل به نسل بعد با چالشهای بسیاری مواجه و تعداد زیادی از آنها دچار فروپاشی میشوند.سازمانهای خدماتی و بازرگانی مانند صنایع آزمایشگاهی، صادرات واردات، آموزشی، خدمات صنعتی و دیگر شرکتهای فعال در این صنایع نیز برای تحول استراتژیک در شرکت، طراحی ماهیت مدل کسب و کار و توانمندسازی نیروی انسانی خود از مشاوران مدیریت استفاده میکنند. معمولاً اشخاصی که به منظور استفاده از خدمات مشاوران به آنان رجوع میکنند مدیران و صنعتگران هستند. در نتیجه میتوان گفت آنها نیاز به شخصی دارند که بتوانند به او اعتماد کنند تا اسرار کسب و کار خود را با او در میان بگذارند. مورد اعتماد واقع شدن اولین گام در شروع فرایند مشاوره از دیدگاه انسانی آن است.
برخی از اهداف مشاوره مدیریت ملموستر و عملیاتیترند و از طرف مشتریان نیز بیشتر درخواست میشوند. اهداف ۱ تا ۵ ذکرشده زیر شامل فعالیتهای الزامیای هستند که مشاور باید انجام دهد. شرکتهای پیشرو و مشتریان آنها به تدریج خواستار رسیدن به اهداف بالاتر در خلال پرداختن به دیگر اهداف هستند که در نتیجه آن اهداف ۶ تا ۸ برای این گونه مشتریان تبدیل به اهداف مشاوره مدیریت میشود: جمعآوری اطلاعات مورد نیاز مشتری حل مشکلات مشتری تشخیص مشکلات موجود که ممکن است به تعریف جدیدی از مشکلات بیانجامد ارائه پیشنهادات بر اساس تشخیص صورت گرفته کمک به پیادهسازی راهکارهای پیشنهادی ایجاد توافق و تعهد در مورد اقدامات اصلاحی تسهیل یادگیری مشتری بهبود اثربخشی سازمانی به صورت مداوم
با توجه به اینکه مشاوره کسب و کار یک حوزه تخصصی است و مشاور مانند یک پزشک برای سازمان محسوب میشود، نیاز است که مشاور مدیریت دارای یکسری شاخصها باشد تا بتواند نقش خود را به بهترین شکل ایفا کند: داشتن سابقه فعالیت در صنعت مشتری یا صنایع مشابه آگاه بودن از شرایط کاری صنعتگران و صاحبان کسب و کار در کشور داشتن تخصص و مهارت و دانش در حوزه کسب و کار داشتن نمونههای موفق کاری در رزومه خود پایبندی به ارزشهای کاری واضح و حرفهای داشتن متدلوژی و روشهای کاری حرفهای قابلیت ایجاد حس اعتماد در مشتری قابلیت کسب شناخت صحیح از اهداف و منابع و فرهنگ سازمان علاقمند به توسعه مشتریان واضح بودن و رک بودن در تحلیل مشتریان و ارائه راهکارها و پیشنهادات
مشاوره مدیریت کمک میکند مسائل آشکار یا پنهان کسب و کار مشتریان تشخیص داده شود و مسیر مشخص برای توسعه آنان تدوین شود، همچنین به همسو شدن همه بخشهای سازمان مشتری با هم کمک میکند. مشاور کسب و کار در زمان گرفتن تصمیمات مهم، کمک حال مشتری است. مشتریان با استفاده از مشاوره کسب و کار میتوانند تخصصهایی که در یک مقطع خاص مورد نیازشان است را تأمین کنند بجای اینکه دنبال خرید یا ساختن آن تخصصها باشند. مشاور کسب و کار از نقطه نظر بیرونی سازمان مشتری را مورد ارزیابی قرار میدهد و به همین جهت، نقاط قوت و ضعف سازمان بصورت واقعبینانه شناسایی میشود. مشتریان میتوانند تحولات و تغییراتی را که انجام آنها برایشان دشوار است از طریق حضور مشاوران کسب و کار در سازمان خود انجام دهند. حتی گاهی مشاور عمداً خود را مسئول تحول اعلام میکند تا تحول مد نظر سازمان پیاده شود بدون اینکه جایگاه مدیران نزد کارکنان آسیب ببیند که به این حالت، “نقش قربانی” مشاور گفته میشود. مشاور کسب و کار کمک میکند سازمان مسیر حرکت آینده و چشم انداز آینده خود را شکل دهد و در این مسیر بصورت حرفهای برنامهریزی کند. مشاور کسب و کار کمک میکند سازمان بتواند نیروی انسانی خود را برای موفقیت سازمان فرهنگسازی و قابلیتسازی کند. مشاور کسب و کار به سیستمی شدن سازمان مشتری کمک و سازمان را از حالت شخصمحوری خارج میکند.